۲ آبان ۱۳۸۹، ۱۷:۴۶

ذوب آهن اصفهان قوی‌ترین تولیدکننده فولادهای ساختماتی طویل در منطقه است

ذوب آهن اصفهان قوی‌ترین تولیدکننده فولادهای ساختماتی طویل در منطقه است

اصفهان - خبرگزاری مهر: معاون بهره‌برداری کارخانه ذوب‌آهن اصفهان گفت: کارخانه ذوب‌آهن اصفهان قوی‌ترین تولیدکننده فولادهای ساختمانی طویل در منطقه است که از ابتدای آغاز به کار تاکنون تولیدات فولادی این شرکت به بیش از 54 میلیون تن رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر در اصفهان محمدرضا خسروی راد ظهر یکشنبه در نشست مطبوعاتی افزود: در هفت ماهه نخست امسال یکی از مهمترین پروژه‌های راه‌اندازی شده در کارخانه ذوب‌آهن اصفهان تصفیه گاز دیگ‌های اوتیلیزاتور با سرمایه‌گذاری 135 میلیارد ریالی و 11 میلیون دلاری بوده است

وی ادامه د اد: بازسازی دیگ شماره هفت نیروگاه حرارتی با سرمایه‌گذاری 52 میلیارد ریالی، بازسازی و تعمیرات اساسی درجه یک کوره بلند شماره یک با سرمایه‌گذاری بیش از 300 میلیارد ریال و تکمیل، بازسازی و مدرنیزاسیون ماشین‌های نورد 650 از دیگر طرح‌های راه‌اندازی شده در هفت ماهه نخست سال‌جاری بوده است.

معاون بهره‌برداری کارخانه ذوب‌آهن اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه ذوب‌آهن اصفهان در کنار طرح‌های توسعه‌ای خود پروژه‌هایی را در زمینه زیست‌محیطی اجرایی کرده افزود: پیشرفت پروژه‌های زیست‌محیطی مطابق برنامه باید 59 درصد باشد که در حال حاضر عملا این طرح‌ها پیشرفت 65 درصدی را تجربه کرده‌اند.

وی تصریح کرد: فعالیت‌های تعریف شده و آماده اجرا در زمینه صرفه‌جویی انرژی در کارخانه ذوب‌آهن اصفهان که در قالب دریافت اعتبارات و تسهیلات پیش‌بینی شده در بسته هدفمند کردن یارانه‌ها قابل عرضه، 35 طرح است که برآورد اعتبارآن 423 میلیارد ریال تخمین زده شده است.

خسروی راد ادامه داد: سهم تولید کارخانه ذوب‌آهن اصفهان در سند چشم‌انداز کشور 11 میلیون تن پیش‌بینی شده که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این تصمیم تا سه سال آینده اجرایی می‌شود.

معاون بهره‌برداری کارخانه ذوب‌آهن اصفهان خاطرنشان کرد: در گذشته کارخانه ذوب‌آهن کمترین بهره‌وری از دریافت یارانه از سوی دولت را داشته و در آینده با اجرایی شدن قانون هدفمند کردن یارانه‌ها یک فرصت برای رقابت با تولیدکنندگان خارجی و داخلی فراهم می‌شود.

کد خبر 1177361

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha